0
0
Winkelwagen
€ 0,00
Varia / Blog /

Jojoba olie de veelzijdig inzetbare musthave...

Jojoba olie


Gepubliceerd op: 10-04-2017
Deze blog is geschreven door: Cora Braas

Jojoba olie komt het dichtste bij ons lichaamseigen huidvet, en bij uitstek geschikt voor de onzuivere en de acne huid. Jojoba olie heeft kalmerende en hydraterende eigenschappen en reguleert de talgafscheiding. Kalmeert ook bij roodheid. Ideaal voor de gemengde en vette huid, maar ook voor de droge huid omdat het de talgproductie stabiliseert. Dus alle huidtypes hebben er baat bij. Jojoba olie zorgt voor een goede balans en versterkt de huidbarrière. Ook als reinigingsproduct is Jojoba olie een topper. Make-up en vuil reinig je makkelijk met deze olie terwijl je gelijk de huid verzorging biedt. Daarbij bevat Jojoba olie van nature SPF 4-15, een echte musthave dus.

Het lente zonnetje was er afgelopen weekend weer. Dan rijst gelijk de vraag weer, hoe je het beste je huid kunt beschermen op een verantwoorde manier.

Goed nieuws: het hoeft niet duur te zijn en ook niet chemisch. De natuur heeft veel in zich om ons te kunnen beschermen zonder chemische stoffen.

Reguliere zonnebrand wordt volledig door de huid opgenomen, wat niet bevorderlijk is voor je gezondheid aangezien er chemische stoffen in zitten die opgenomen worden in je bloedbaan.

Gelukkig zijn er voldoende natuurlijke, gezonde alternatieven die je huid ook nog eens verzorgen.

Jojoba olie en de zon


Zo bevat Jojoba olie van nature een beschermingsfactor SPF 4-15 en kokosolie SPF 2-8. Deze zijn ook nog te mengen met elkaar.

Ik hoor je gelijk vragen: moeten we geen hogere factor bijvoorbeeld SPF 30 gebruiken tegenwoordig? Veel mensen hebben een chronisch vitamine-D tekort. Je lichaam maakt vitamine-D aan wanneer het voldoende zonlicht op de (blote) huid krijgt. Als je een hoge beschermingsfactor gebruikt dan wordt dit proces tegengehouden, dus maakt je lichaam geen vitamine-D aan. 
Je kunt zo nodig smeren afhankelijk van hoe snel je verbrand en hoe lang je in de zon verblijft.

De laatste jaren zijn we vooral bang gemaakt voor de zon, de ozonlaag is dunner en de zon gevaarlijker. Goed insmeren, hoe hoger de factor hoe beter! Onderzoeken wijzen steeds meer op het tegendeel, dit in verband met o.a. de vitamine-d opname. Bescherming met een lagere factor heeft dus zeker zijn voordelen.

Gebruik je gezond verstand:
  • Geniet van de zon
  • Zoek vooral de schaduw op als dat kan
  • Vermijdt de zon tussen 11.00 en 15.00
  • Bescherm jezelf met hoed of pet
  • Bedek eventueel met dunne sjaal
  • Bouw het rustig op, ga niet gelijk lang in de zon


Weergave: